آیا کلوئید طلا برای بیماران مبتلا به سرطان تأثیر می‌گذارد؟

مقدمه

ظهور فناوری‌های نانو و همگرایی آن با سایر رشته‌ها مانند علوم زیست پزشکی، زیست‌شناسی و مولکولی و پزشکی که از آن به عنوان « نانومدیسن» یاد می‌شود به دلیل کاربردهای بالقوه در تشخیص و درمان بیماری‌ها، توجه تحقیقات پزشکی را به خود جلب کرده است که کاربرد نانوذرّات طلا در ژنومیک، بیوسنسوریک، ایمونواسی، شیمی بالینی، تشخیص و کنترل میکروارگانیسم‌ها از نمونه‌های اخیراً منتشر شده در این زمینه است.

سرطان چیست؟

سرطان به تقسیم و تولید غیرطبیعی سلول‌ها گفته می‌شود که می‌توانند در بدن گسترش پیدا کنند. این بیماری شامل بیش از 100 نوع مختلف است. شواهد نشان می‌دهند که بیش از یک سوم مرگ‌های ناشی از سرطان، مربوط به تغذیه و شیوه زندگی نظیر رژیم ناکافی، عدم فعالیت فیزیکی، مصرف الکل و البته اضافه وزن و چاقی است. بنابراین غذایی که شما مصرف می‌کنید، اهمیت بسیاری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها دارد.

 

چگونه از انواع سرطان پیشگیری کنیم؟

مرتب ورزش کنید .

مصرف مشروبات الکلی را به حداقل برسانید .

عدم استعمال دخانیات .

رژیم غذای متعادل و سالم داشته باشید. 

علاوه بر این برخی از مکمل‌های درمانی هستند که می‌توانند از ابتلا به سرطان پیشگیری کرده و حتی روند بیماری را کند کنند.

مطالعه بالینی بر روی بیماران مبتلا به سرطان ارتباط استفاده از مکمل درمانی کلوئید طلا قبل و در طول شیمی درمانی نشان داد، با مصرف این مکمل به دلیل مقدار مشخصی از نانوذرّات طلا با خاصیت آنتی اکسیدانی، به طور شگفت انگیزی حتی می‌توان سلول‌های سرطانی را نابود کرد.

استفاده از مکمل درمانی برای بیماران سرطانی

تشخیص سرطان یک رویداد تغییردهنده زندگی است که با اضطراب و ترس از عدم قطعیت نتیجه همراه است. پس از تشخیص سرطان، بیماران انگیزه ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی خود را پیدا می‌کنند که به اعتقاد آن‌ها سلامت و رفاه آن‌ها را بهبود می‌بخشد، خطر عود را کاهش می‌دهد و عوارض جانبی درمان‌های شیمی درمانی را کاهش می‌دهد. اغلب آن‌ها از مکمل‌های دارویی همراه با درمان‌های شیمی‌درمانی خود استفاده می‌کنند. گزارش‌هایی از 67 تا 87 درصد از بیماران سرطانی وجود دارد که از مکمل‌های درمانی پس از تشخیص استفاده می‌کنند.

با توجه به شیوع زیاد و استفاده گسترده از مکمل‌های درمانی توسط بیماران سرطانی در طول درمان و نگرانی از اینکه برخی مکمل‌ها به ویژه آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند سمیّت سلولی شیمی درمانی را کاهش دهند، درک ارتباط استفاده از مکمل‌های درمانی در طول دوره شیمی درمانی بر نتایج از جمله تأثیر بر عوارض جانبی ناشی از شیمی درمانی مانند نوروپاتی محیطی افزایش می‌یابد.

کاربرد طلای کلوئیدی در حوزه سلامت

مزایای بلعیدن طلا از دوران باستان برای اجداد و نیاکان ما شناخته شده است. نیاکان ما بر این باور بودند که مصرف مرتب طلا باعث جوانی و طراوت می‌شود. مردم روم باستان از طلا جهت التیام مشکلات پوستی خود بهره می‌گرفتند. امروزه مطالعات تحقیقی گوناگون به شواهدی دست یافته‌اند که این ادعا را تأیید می‌کنند. در نتیجه، مزایای طلای کلوئیدی اکنون به طور گسترده شناخته شده هستند و از این ماده به عنوان طب جایگزین جهت درمان بیماری‌های گوناگون استفاده می‌شود.

اساساً مزیّت طلای کلوئیدی در این حقیقت نهفته‌ است که این ماده را می‌توان به شکل ایمن در جهت مصرف داخلی و مصرف خارجی استفاده نمود. ذرات ریز طلا به آسانی از کلوئید به غشای سلولی نفوذ می‌کنند و علائم ناشی از چندین اختلال بهداشتی را به شکل مؤثر و کارآمدی برطرف می‌نمایند.

تأثیر کلوئید طلا بر روند درمان بیماران سرطانی

هنگامی که طلای کلوئیدی به افراد مبتلا به بیماری‌های کشنده خورانده می‌شود مشاهده می‌شود که این ماده به واسطه جلوگیری از تحلیل عضلانی ناشی از بیماری و پرتو درمانی، دوران زندگی این افراد را طولانی‌تر می‌سازد. همچنین می‌توان با مصرف این مکمل نوید کاهش افسردگی‌های اساسی یا کاهش استرس در این بیماران را داد؛ این امر به این خاطر امکان‌پذیر می‌گردد که طلای کلوئیدی به سلول‌های بدن نیرو می‌بخشد و آن‌ها را سالم می‌سازد. دیگر کاربردهای طلای کلوئیدی شامل کاربرد آن جهت درمان برخی سرطان‌های مشخص همچون سرطان پروستات و سرطان تخمدان در قالب طب جایگزین می‌شود. در این راستا، مقدار بسیار کمی از طلا به بدن بیمار تزریق می‌شود تا رشد سلول‌های سرطانی کنترل شود.

این ذرّات می‌توانند از طریق یک پوشش مولکولی سازگار زیستی، خود را به سلول‌های سرطانی متصل کنند. به کمک لیزر می‌توان به این ذرّات حرارت داد و این کار را تا آنجا ادامه داد که سلول‌های سرطانی مذکور بمیرند، همچنین در هنگام مشاهده مولکول‌های زیستی با یک میکروسکوپ الکترونی، این ذرّات می‌‌توانند به ‌عنوان یک ردیاب عمل کنند. در نانو الکترونیک نیز می‌توان از نانو ذرّات طلا به‌ عنوان اجزای مدارهای الکتریکی استفاده کرد.

برای خرید محلول کلوئید طلا اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *