افزایش متابولیسم بدن با مکمل درمانی کلوئید طلا

متابولیسم چیست؟

متابولیسم اصطلاحی برای دربرگیری تمام واکنش‌های شیمیایی بدن به شمار می‌رود؛ از اینرو وقتی از متابولیسم بدن صحبت می‌شود سوالات بسیاری از قبیل اینکه سوخت‌وساز بدن چیست؟ آیا قابل کنترل و تنظیم است؟ آیا ژنتیک در آن نقش دارد؟ و آیا چاق و لاغری ما به متابولیسم بدنمان ارتباط دارد؟ ذهن را درگیر می‌کند برای پاسخ به این سوالات باید ابتدا تعریفی ساده از متابولیسم داشته باشیم.

متابولیسم به سیستم بدن مربوط می‌شود و میزان انرژی که در طول روز با تنفس، هضم، ساختن ماهیچه‌ها و ذخیره‌سازی چربی، گردش خون و غیره دریافت می‌کنید یا از دست می‌دهید مشخص می‌شود.

در این مقاله ابتدا مشکلاتی که برای متابولیسم بدن وجود دارند را بررسی می‌کنیم و سپس علت سوخت‌وساز پایین بدن و اینکه چطور می‌توان با مصرف کلوئید طلا، سوخت‌وساز بدن را افزایش داد را شرح خواهیم داد.

چه چیزی باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود؟

واکنش‌های شیمیایی که تحت عنوان متابولیسم شناخته می‌شوند، نقش مهّمی در حفظ سلامتی بدن و افزایش انرژی دارند. بنابراین افزایش سوخت‌وساز بدن و تقویت متابولیسم در جلوگیری از اضافه وزن و ابتلا به چاقی بسیار مؤثرند.

در حقیقت یکی از اصل‌های مهّم در رژیم لاغری، تقویت متابولیسم می‌باشد. متخصصان نیز سعی می‌کنند روش‌های افزایش سوخت‌وساز بدن را در برنامه رژیمی لاغری بگنجانند.

اندام عضلانی و رابطه آن با متابولیسم

میزان متابولیسم بدن یا همان سرعت سوخت‌وساز بدن به شدّت تحت‌تأثیر وضعیت بدنی است افرادی که اندام ورزشکاری و بدون چربی اضافه دارند، سوخت‌وساز بالاتری دارند و برعکس این وضعیت هم صادق است یعنی سوخت‌وساز در بدن افراد چاق پایین‌تر است.

تاثیر جنسیت در متابولیسم بدن

 از آنجا که بافت بدن مردان عضلانی‌تر است و بدن زنان نیز دارای درصد چربی بیشتری است و به طور طبیعی بافت چربی بیشتری دارند و همانطور که گفتیم هر چه بافت عضلانی بدن بیشتر باشد متابولیسم بدن بالاتر می‌رود پس در نتیجه سوخت‌وساز مردان بالاتر و بیشتر از زنان خواهد بود که این امر تنها به میزان بافت چربی و ماهیچه‌ای ارتباط دارد.

تاثیر غده تیروئید بر متابولیسم بدن

 غده تیروئید میزان سوخت‌وساز بدن را تنظیم می‌کند و به همین دلیل است که به آن غده تناسب اندام می‌گویند. تولید و ترشح هورمون‌ها روی فعالیت‌های بدنتان و اینکه چقدر سریع یا کند کالری می‌سوزانید تاثیر می‌گذارد.

 همچنین با انرژی ذخیره شده شما و میزان پروتئین دریافتی و حتی نحوه پاسخ بدنتان به هورمون‌های دیگر ارتباط دارد اختلال در عملکرد تیروئید باعث بروز مشکلات متابولسیمی می‌شود تیروئید کم کار، هورمون‌های کمتری در مقایسه با تیروئید سالم تولید می‌کند و باعث سوخت‌وساز پایین و در نتیجه افزایش وزن می‌شود در مقابل تیروئید پرکار، باعث افزایش متابولیسم بدن و از دست دادن وزن می‌شود.

 تأثیر کلوئید طلا بر افزایش متابولیسم بدن

مکمل‌های متنوعی در بازار برای افزایش متابولیسم و چربی‌سوزی وجود دارند که دسترسی به آن‌ها بسیار ساده است. اما واقعیت این است که این مواد معمولاً اثرگذاری لازم را ندارند و حتی به بدن آسیب هم می‌رسانند. علت اینکه این مکمل‌ها به اندازه‌ کافی مفید نیستند، عدم نیاز به نظارت پژوهشگران و پزشکان بر روند تولید آن‌ها و ورودشان به بازار است. بنابراین، وظیفه‌ تولیدکنندگان است که امنیت و اثرگذاری مکمل‌ها را به خوبی بسنجند.

تعداد زیادی از مکمل‌های درمانی در چربی‌سوزی و بالا بردن سطح انرژی بدن به‌ خاطرداشتن مواد خطرناک در ترکیبات خود از بازارها حذف شده‌اند. در بسیاری از موارد هم، آلودگی‌های این مکمل‌ها باعث بروز عوارض جانبی شدیدی چون فشار خون بالا، سکته مغزی، تشنج و مرگ شده است. اما با نگاه خوشبینانه، مکمل‌های طبیعی تولیدی از فناوری نانو می‌تواند چربی‌های اضافی را بسوزاند.

در این زمینه نقش محلول کلوئید طلا که در قالب نانوذرّات طلا تهیه می‌شود در افزایش متابولیسم و تسریع فرایند چربی‌سوزی غیر قابل انکار است و در واقع به نوعی همچون مکمل‌ چربی‌سوز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ مقدار نانوذرّات طلای دریافتی مناسب باعث می‌شود، سوخت‌وساز بدن برای سوزاندن چربی‌ها بالاتر برود، میل به خوردن محدود شود و اشتها به سطح متعادلی برسد. ضمن اینکه به حفظ توده‌ عضلانی بدن هم کمک می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد، مصرف یک دوره محلول کلوئید طلا نتایج بسیار خوبی در زمینه چربی‌سوزی و کاهش وزن داشته است.

برای بهره‌مندی از مزایای محلول کلوئید طلا، لازم نیست مکمل دیگری مصرف کنید. کافی است 3 مرتبه در طول روز و هر بار به اندازه 3 درب بطری از این محلول استفاده کنید و از مزایای آن بهره ببرید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *