خواص کلوئید طلا

مقدمه

کلوئید در واقع تعلیق ذرات ریز در یک ماده‌ سیال است. طلای کلوئیدی متشکل است از ذراّت بسیار ریز و میکروسکوپی طلا که در آب مقطر یا هر مایع دیگری معلق هستند. نانو طلا نام دیگر طلای کلوئیدی است. طلای کلوئیدی به شکل یک مایع قرمز رنگ یا زرد رنگ دیده می‌شود. مزایای بلعیدن طلا از دوران باستان برای اجداد و نیاکان ما شناخته شده است. نیاکان ما بر این باور بودند که مصرف مرتب طلا باعث جوانی و طراوت می‌شود. مردم روم باستان از طلا جهت التیام مشکلات پوستی خود بهره می‌گرفتند. امروزه مطالعات تحقیقی گوناگون به شواهدی دست یافته‌اند که این ادعا را تأیید می‌کنند. در نتیجه، مزایای طلای کلوئیدی اکنون به طور گسترده شناخته شده هستند و از این ماده به عنوان طب جایگزین جهت درمان بیماری‌های گوناگون استفاده می‌شود.

مزایای طلای کلوئیدی برای بهداشت و سلامت

اساساً مزیّت طلای کلوئیدی در این حقیقت نهفته‌ است که این ماده را می‌توان به شکل ایمن در جهت مصرف داخلی و مصرف خارجی استفاده نمود. ذرّات ریز طلا به آسانی از کلوئید به غشای سلولی نفوذ می‌کنند و علائم ناشی از چندین اختلال بهداشتی را به شکل مؤثر و کارآمدی بر طرف می‌نمایند. چند مورد از این مزایا در ادامه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

کاهش درد مفاصل و التهاب ناشی از ورم مفاصل

از طلای کلوئیدی جهت کاهش درد مفاصل و التهاب ناشی از ورم مفاصل استفاده می‌شود. این ماده حتی در رابطه با روماتیسم مفاصل نیز به خوبی جواب می‌دهد. در افراد مبتلا به روماتیسم مفاصل، آماس مفاصل باعث سفتی مفاصل شده و در نتیجه حرکت مفاصل را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با مصرف مرتب طلای کلوئیدی درد کاهش می‌یابد و حرکت معمولی مفاصل پس از یک دوره‌ زمانی بسیار کوتاه مجدداً امکان‌پذیر می‌گردد. کرم طلای کلوئیدی نیز موجود است. این کرم را می‌توان به صورت موضعی جهت برطرف نمودن درد مفاصل به کار برد.

افزایش ضریب هوشی

طلای کلوئیدی در نقش یک محرک طبیعی باعث تحریک سلول‌های بدن می‌شود. این ماده بدین طریق انتقال علائم الکتریکی میان سلول‌های عصبی مغز را بهبود بخشیده و باعث افزایش هوشیاری ذهنی و تمرکز می‌شود. مشخص گردیده است که هنگامی که طلای کلوئیدی به مدت یک ماه به عنوان یک مکمل به طور مرتب مصرف شود سطح IQ فرد به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. همچنین ثابت شده است که این ماده برای کسانی که با مشکلاتی هم چون فقدان تمرکز و از دست رفتن حافظه رو به رو هستند مفید می‌باشد زیرا طلای کلوئیدی کارکرد سالم و بی‌عیب و نقص مغز را مجدداً احیا می‌نماید.

طلای کلوئیدی بر اعصاب ناراحت تأثیر گذاشته و باعث تسکین اعصاب می‌شود. به همین دلیل، هنگامی که فرد مصرف طلای کلوئیدی را آغاز می‌کند در درون خود احساس آرامش می‌کند. این احساس آرامش باعث از بین رفتن استرس‌ روحی می‌شود. در حقیقت، استفاده از طلای کلوئیدی جهت درمان علائم افسردگی و اضطراب نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است. این ماده به عنوان داروی جایگزین جهت درمان مشکلات مربوط به مغز هم چون بیماری پارکینسون نیز به کار رفته است.

بهبود کارکرد سیستم گوارشی

هنگامی که سیستم گوارش ما فاقد کارکرد مناسب است مستعد افزایش وزن هستیم. غذاهای هضم نشده‌ باقی مانده در روده‌ها غالباً عامل افزایش وزن بدن هستند. هنگامی که طلای کلوئیدی مصرف می‌شود فرآیند هضم بهبود می‌یابد و از چاقی کاسته می‌شود. طلای کلوئیدی از قرن نوزدهم جهت درمان اعتیاد به الکل مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده امروزه جهت درمان دیگر گونه‌های اعتیاد مانند اعتیاد به نیکوتین، اعتیاد به مواد مخدر، اعتیاد به کافئین، و غیره نیز استفاده می‌شود.

رفع اختلالات پوستی

از محلول طلای کلوئیدی به عنوان پماد موضعی جهت درمان اختلالات پوستی گوناگون استفاده می‌شود. این اختلالات پوستی عبارتند از اگزما، عفونت‌های قارچی، خارش پوست، زخم، سوختگی پوست، و امثال این‌ها. این ماده هم چنین یکی از اجزاء محصولات بهداشتی ضد چروک می‌باشد. طلای کلوئیدی سلول‌ها را باز سازی می‌کند، خاصیت انعطاف پذیری آنها را احیا می‌کند، و وضعیت پوست را ارتقا می‌بخشد.

افزایش انرژی بدن

هنگامی که طلای کلوئیدی به افراد مبتلا به بیماری‌های کشنده خورانده می‌شود مشاهده می‌شود که این ماده دوران زندگی این افراد را طولانی‌تر می‌سازد. این امر به این خاطر امکان‌پذیر می‌گردد که طلای کلوئیدی به سلول‌های بدن نیرو می‌بخشد و آن‌ها را سالم می‌سازد.

درمان بیماری‌های سرطانی

دیگر کاربردهای طلای کلوئیدی شامل کاربرد آن جهت درمان برخی سرطان‌های مشخص همچون سرطان پروستات و سرطان تخمدان در قالب طب جایگزین می‌شود. در این راستا، مقدار بسیار کمی از طلا به بدن بیمار تزریق می‌شود تا رشد سلول‌های سرطانی کنترل شود.

طلای کلوئیدی اساساً دارای ماهیت غیرسمّی است و فاقد هرگونه اثرات جانبی نامطلوب است. با این حال، مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث مسمومیت با طلا شود و این مسمومیت برای سلامت زیان‌آور است.

برای خرید آنلاین محلول کلوئید طلا اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *