فواید کلوئید طلا برای پوست

طلا از گذشته علاوه بر نقشش در تجارت، استفاده به عنوان زیور آلات، تاثیرش در علم پزشکی، به عنوان محصولی برای مراقبت پوست نیز بوده است. به طوری‌که کلئوپاترا، معروف‌ترین فرعون مصر، راز نشاط و زیبایی پوستش استفاده روزانه از ماسک طلا نقل شده است.

اما طلا برای پوست چه تاثیراتی دارد؟ چگونه می‌تواند حال پوست را خوب کند و حس نشاط دوباره به آن بدهد؟امروزه در بیشتر مراکز فیشیال از موادی استفاده می‌شود که برپایه طلا ساخته شده‌اند و تمام این مراکز مدعی هستند موادی که استفاده می‌کنند برای درمان و تازگی پوست بسیار موثر است.

استفاده از ورق های طلا در محصولات مراقبت پوستی تا حدودی می‌تواند درست باشد ولی به دلیل گران بودن محصولات، به روشی برای تجمل گرایی تبدیل شده است.

آلودگی‌های پوستی، فشارهای ناشی از استرس در دنیای مدرن امروزی، باعث شده است افراد نسبت به گذشته روش‌های مختلفی برای مراقبت از سلامت پوست‌شان را امتحان کنند. استفاده از ماسک، سرم و کرم‌هایی که بر پایه طلا ساخته شده‌اند امروزه بازاری بسیار داغ دارد.

نوع طلای استفاده شده برای محصولات مراقبت پوستی چیست؟

طلایی که در محصولات پوستی استفاده می‌شود، طلای ۲۴ عیار یا همان طلای ۱۰۰٪ است. چرا که باید جذب پوست شود تا اثربخشی درستی داشته باشد.

در تولید محصولات مراقبت پوست از دو نوع طلا استفاده می‌شود:

  • طلا کلوئیدی
  • طلا ۲۴‌ عیار

طلای کلوئیدی که در ماسک‌های مراقبت از پوست استفاده می‌شود به این صورت است که ذرّات کوچک طلا به صورت مایع است به صورتی که راحت به داخل پوست نفوذ کند. در واقع طلا کلوئیدی از طریق فناوری نانو به ذرات کوچکی تبدیل شده‌اند. از همین رو به آن‌ها «طلای نانو» نیز می‌گویند.

طلا ۲۴ عیار، خالص‌ترین طلای موجود در جهان است و از آن برای استفاده در محصولات پوستی استفاده ‌می‌شود چرا که برای اثر بخشی بهتر باید این محصولات عاری از هر ناخالصی باشند.

مزایای طلا برای پوست

مزایایی که طلا برای پوست دارد عبارتند از:

  • کاهش التهاب و قرمزی پوست
  • محافظت در برابر رادیکال های آزاد
  • تولید کلاژن
  • مبارزه با پیری
  •  کاهش چین و چروک
  •  افزایش جذب دیگر محصولات مراقبتی پوست

فواید طلا برای پوست چیست؟

طلا میزان کلاژن سازی در پوست را افزایش داده و باعث کم شدن التهاب‌ها و قرمزی پوست می‌شود.

در محصولات مراقبت از پوست دارای طلا، از چه نوعی طلایی استفاده می‌شود؟

دو نوع طلای کلوئیدی و 24 عیار در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌‌شوند.

انتهای پیام/