کلوئید طلا بهترین مکمل‌ درمانی در کنترل فشار خون بالا

مقدمه

راهکارهای متعددی وجود دارند که می‌توانند به کاهش فشار خون کمک کنند، از جمله پیروی از رژیم غذایی سالم، ترک سیگار، اجتناب از مصرف الکل، ورزش و کاهش چربی‌های اضافی بدن. علاوه بر این، شواهد نشان می‌دهند که بعضی مکمل‌های درمانی هم در درمان پرفشاری خون مؤثر هستند.

بیماری فشار خون بالا چگونه است؟

فشار خون بالا یک بیماری شایع است که در آن برای مدّت طولانی خون، به دیواره شریان شما فشار زیادی وارد می‌کند که در نهایت ممکن است باعث ایجاد مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی شود.

فشار خون هم از نظر میزان خون پمپاژ شده توسط قلب و هم میزان مقاومت به جریان خون در شریان‌ای شما تعیین می‌شود. هرچه قلب خون بیشتری پمپاژ کند و شریان باریک‌تر باشد، فشار خون بیشتر می‌شود.

می‌توانید سال‌ها بدون هیچ علامتی فشار خون بالا (فشار خون بالا) داشته باشید. حتی بدون علائم، آسیب به رگ‌های خونی و قلب ادامه می‌یابد و غیرقابل تشخیص است. فشار خون بالای کنترل نشده، خطر ابتلا به مشکلات جدی سلامتی از جمله حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

فشار خون بالا به طور کلی در طی سال‌های متمادی ایجاد می‌شود. خوشبختانه فشار خون بالا به راحتی قابل تشخیص است و هنگامی که شما می‌دانید فشار خون بالا دارید، می‌توانید با دکتر خود برای کنترل آن همکاری کنید.

علائم فشار خون بالا

اکثر مبتلایان به فشار خون بالا هیچ علامت و علائمی ندارند، حتی اگر قرائت فشار خون به میزان خطرناک زیادی برسد.

برخی از افراد با فشار خون بالا ممکن است دچار سردرد، تنگی نفس یا خونریزی بینی شوند اما این علائم خاص نیستند و معمولاً تا زمانی که فشار خون بالا به مرحله شدید یا تهدیدآمیز نرسد، رُخ نمی‌دهد.

بهترین مکمل‌ غذایی برای کنترل فشار خون بالا

بسیاری از بزرگسالان در سرتاسر جهان با فشار خون بالا مقابله می‌کنند. با توجه به تغییرات اخیر در دستورالعمل‌ها، تقریباً نیمی از بزرگسالان اکنون فشار خون بالایی دارند.

در حالی که پزشکان برای معالجه روزافزون بیماران مبتلا به فشار خون بالا، نسخه های بیشتری می‌نویسند، کارشناسان توصیه می‌کنند که بیماری فشار خون بالا را می‌توان با تغییر در شیوه زندگی و داروهایی که مصرف می‌کنیم، درمان کرد.

بعضی از گیاهان و مکمل‌ها برای درمان فشار خون بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما مهّم است که در هنگام انتخاب آن‌ها احتیاط کنید. برخی ممکن است ترکیباتی داشته باشند که در برچسب‌ها ذکر نشده باشند، یا یک درمان جایگزین برای فشار خون بالا ممکن است با نسخه یا داروهای بدون نسخه در تعامل باشد. بنابراین قبل از شروع هرگونه درمان جدید، همیشه با ارائه دهنده خدمات درمانی مشورت کنید.

استفاده از مکمل‌‌ درمانی کلوئید طلا می‌تواند به درمان پرفشاری خون کمک کرده و احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

  • نانوذرّات طلا به حفظ سلامت قلب و دستگاه‌ گوارش کمک می‌کند. همچنین باعث کاهش کلسترول و کنترل فشار خون می‌شود. طبق تحقیقات، استفاده از کلوئید طلا به کاهش فشار خون منجر می‌شود.
  • محققان پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر این باورند که مکمل درمانی کلوئید طلا به دلیل داشتن نانوذرّات طلا و پیشگیری از تشکیل رسوبات چربی در عروق خونی، فشار خون را کاهش می‌دهد.
  • محلول خوراکی کلوئید طلا به‌طور قابل توجهی عملکرد عروق خونی و جریان خون را بهبود می‌بخشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *