کاربردهای کلوئید نقره در درمان بیماری‌های قارچی و باکتریایی

مقدمه

نقره یکی از عناصری است که از سالیان بسیار دور و شاید هزاران سال قبل از کشف آنتی‌بیوتیک از ضروری‌ترین عناصر کاربردی بشر بوده است. پادشاهان ایرانی جهت حمل آب از ظروف نقره استفاده می‌کردند تا آلودگی کمتری به آب وارد شود و این مایع را همیشه تازه نگه دارد.

برخی از کاربردهای کلوئید یون نقره در درمان بیماری‌های قارچی و باکتریایی عبارت است از:

1.       ضد باکتری

قبل از کشف آنتی‌بیوتیک‌ها، کلوئید نقره یک درمان ضد باکتریایی مرسوم محسوب می‌شد. تحقیقات لوله آزمایش نشان داده‌اند که کلوئید نقره می‌تواند بازه وسیعی از باکتری‌ها را از بین ببرد. این امر باعث استفاده از آن در بعضی محصولات مراقبت از سلامت مانند کرم‌های زخم، بانداژها و ابزارهای پزشکی شده است.

2.      ضد ویروس

مدافعان کلوئید نقره همچنین ادعا می‌کنند که این ماده می‌تواند تأثیر ضد ویروسی نیز در بدن داشته باشد. بعضی تحقیقات پیشنهاد کرده‌اند که انواع مختلف نانوذرّات نقره ممکن است بتوانند باعث از بین بردن ترکیبات ویروسی شوند. با این وجود، مقدار نانوذرّات در کلوئید نقره ممکن است متغیر باشد.

3.     ضد قارچ

کلوئید نقره می‌تواند عفونت‌های قارچی را درمان نماید. یک تحقیق در لوله‌های آزمایش نشان داده است که این ماده ممکن است بتواند مانع رشد بعضی انواع قارچ‌ها شود.

ایمنی و عوارض جانبی کلوئید نقره

شما هر روزه در معرض مقدار بسیار کمی نقره از طریق محیط اطرافتان قرار دارید. این ماده به میزان بسیار کم در آب آشامیدنی، منابع غذایی و حتی هوایی که تنفس می‌کنید، وجود دارد. به صورت ترکیبات، نقره‌ای که در محیط اطراف وجود دارد بسیار بی‌خطر می‌باشد.

بزرگترین خطر مربوط به قرار گرفتن مداوم در معرض کلوئید نقره، آرگیریا می‌باشد. آرگیریا وضعیتی است که در آن پوست بدن به دلیل انباشت ذرّات فلز نقره در بدن و پوست به رنگ آبی مایل به خاکستری در می‌آید. رسوب نقره ممکن است در روده‌ها، کبد، کلیه‌ها و سایر ارگان‌های بدن نیز روی دهد. احتمال بروز آرگیریا در شرایطی که شما از مکمل‌های غذایی حاوی نقره استفاده کرده یا در محیطی کار کنید که با مقدار زیادی نقره در تماس باشید، بیشتر خواهد بود.

برای خرید کلوئید یون نقره اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *