مکانیزم کلوئید یون نقره در بیماری‌های عفونی

کلوئید نقره، محلول آبی متشکل از یون نقره است که به صورت معلق، به کمک بار الکتریکی که هریک از ذرات نقره دارا می‌باشد در جریان است. نقره کلوئیدی به عنوان یک عامل قوی ضدعفونی عمل می‌کند. به عنوان مثال اگر یک آنتی بیوتیک معمولی ۱۵باکتری را می‌کشد، نقره کلوئیدی به صورت تاثیرگذارتری ۶۵۰ نوع عامل بیماری را نابود می‌کند، ضمن اینکه دارای هیچگونه عوارض جانبی نمی باشد.حضور یون نقره کلوئیدی منجر به احیای بافت های آسیب دیده، تخریب سلول‌های قدیمی و یا سرطانی، و نیز نرمال‌سازی ارگانیزم به هنگام شرایط پاتولوژیکی می‌گردد.

ذرات یون کلوئیدی نقره به دلیل اینکه امکان نفوذ بسیار زیادی به درون غشای سلولی پاتوژن ها دارند، لذا قدرت نفوذ آنها به درون ویروس، باکتری و قارچ ها افزایش یافته و به طور قابل ملاحظه ای تاثیر تخریبی بر روی آنها دارد.

استفاده از نقره به شکل ذرات یون این امکان را میدهد که تا ۱۰۰برابر سطح تماس نقره افزایش پیدا کرده،ضمن اینکه کلیه خواص باکتری زدایی حفظ میگردد.خاطرنشان میکنیم باکتری زدایی بر اساس ذرات یون نقره که به نوبه خود کوچکترین نانو محسوب میشود، یکی از دستاوردهای علم  در دهه ۴۰ میلادی در زمینه نانوتکنولوژی است.

تحقیقات در این زمینه، علم پزشکی را در مورد توانایی های خارق العاده نقره(به حالت یون یا نانو)برای از بین بردن عفونت ها، هوشیار نموده است، ضمن اینکه در روسیه از دیرباز تحقیقات بسیار گسترده ای در این زمینه انجام گرفته بود و همواره در درمان بیماری ها از این محلول استفاده میشده است و کمتر پزشکی در روسیه است که از توانایی های کلوئید نقره بی اطلاع باشد. تاثیر یون نقره مانند آنتی بیوتیک فقط منحصر به عفونت نمیباشد، بلکه باعث پایداری ساختار سلولی میشود. هر سلول پاتوژن، با دیواره‌های ناپایدار شیمیایی و دیگر ارگانیزم های بدون دیواره (برای مثال ویروس های خارج سلولی) و باکتری ها که در معرض تاثیر کلوئید نقره قرار میگیرند، تخریب آنها قطعی است.

به عبارت دیگر می‌توان گفت که حضور نقره کلوئیدی در کنار ویروس‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها و یا هر پاتوژن تک سلولی دیگر، منجر به غیرفعال کردن آنزیم سوخت اکسیژن آن شده، به گونه‌ای که بعد از چند دقیقه ، پاتوژن «از بین رفته» و میمیرد و سپس به کمک سیستم ایمنی، غدد لنفاوی، و سیستم برون ریز(روده،پوست،کلیه،ریه،کبد) از ارگانیزم خارج می‌شود.

برای خرید کلوئید یون نقره اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *