مجله تندرستی

از خواص درمانی کلوئید طلا چه می‌دانید؟

    طلا سبب کاهش چین و چروک، خطوط ریز، لکه‌های پوستی می‌شود

    داشتن پوستی شفاف و عاری از چین و چروک و لک، آرزوی نهایی هر فردی است. نانوذرات طلا به همراه عصاره جینسینگ دارای خواص آنتی اکسیدانی است که چین و چروک، خطوط ریز، لکه‌ها و علائم روی پوست را کاهش داده و شما را جوان‌تر نشان می‌دهد.

    سلو‌ل‌های پوست را تحریک می‌کند

    یون‌های موجود در طلا با تحریک سلول‌ها و کمک به اعصاب و رگ‌های بدن، منجر به بهبود گردش خون می‌شود. این کار باعث افزایش متابولیسم سلول‌های پوست و ترشح مواد زائد می‌شود. در واقع طلا می‌تواند با تحریک سلول‌ها، پوستی سالم به شما هدیه دهد.

    از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند

    خشکی پوست می‌تواند منجر به پیری زودرس شود. استفاده از طلا می‌تواند خشکی پوست را کاهش داده و به افزایش سرعت متابولیسم کمک کند. این کار از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

    رنگ چهره را روشن می‌کند

    براساس آنچه که در تاریخ آمده است، یکی از رژیم‌های زیبایی که کلئوپاترا از آن پیروی می‌کرد استفاده از طلا بود. کلئوپاترا هر شب از ماسک طلا استفاده می‌کرد تا چهره خود را زیباتر کند و پوست خود را جوان، درخشان و زیبا نگه دارد.

    سرعت کاهش کلاژن کند می‌شود

    کلاژن به طور طبیعی در بدن شما تولید می‌شود که بدن را انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد. کلاژن مسئول ایجاد پوست صاف و درخشندگی مو است. سطح کلاژن در بدن از سن 25 سالگی شروع به کاهش می‌کند و این زمانی است که متوجه تغییرات روی پوست خود می‌شوید. مراقبت از پوست با طلا می‌تواند سرعت کاهش سطح کلاژن در سلول‌های پوست شما را کاهش دهد.

    سبب درمان آفتاب‌سوختگی می‌شود

    همه ما به شدت نگران برنزه شدن پوست خود در زیر نور خورشید هستیم. تولید ملانین یا رنگدانه سیاه در پوست باعث برنزه شدن پوست در مواجهه با نور خورشید می‌شود. با استفاده از طلا می‌توان تولید ملانین را در بدن کاهش داد.

    آلرژی را درمان می‌کند

    مصریان بر این باور بودند که طلا دارای خواص دارویی است که می‌تواند به شفای چند بیماری کمک کند. خواص آنتی اکسیدانی موجود در طلا به افزایش گردش خون کمک می‌کند که منجر به کاهش آکنه و سایر حساسیت‌های پوستی می‌شود.

    التهاب را درمان می‌کند

    گفته می‌شود طلا دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که به ورود اکسیژن به پوست برای تجدید سلول‌ها کمک می‌کند. این امر به درمان زخم و سایر اختلالات التهابی پوستی کمک می‌کند. همچنین گفته شده که پوست شما را جوان می‌کند.

    قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد

    هنگامی که خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد یا به طور کامل از بین می‌رود، پوست حالت افتادگی پیدا می‌کند. استفاده از طلا می‌تواند تجزیه الاستین را کاهش داده و خاصیت ارتجاعی بافت‌ها را بازگرداند. این امر بیاز افتادگی بیشتر پوست جلوگیری می‌کند. بنابراین می‌توان گفت طلا خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و در نتیجه آن را سفت و لطیف می‌کند.

    پوست را درخشان می‌کند

    طلا با بهبود گردش خون، به آبرسانی و حفظ سطح رطوبت پوست کمک می‌کند. ذرات ریز طلا جذب پوست می‌شوند و درخشندگی غنی را به پوست می‌بخشند. این باعث می‌شود پوست سالم، شاداب و درخشان شود.

    منبع:https://www.stylecraze.com/articles/benefits-of-gold-for-skin-care/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    آواتار موبایل
    منوی اصلی x